Tips om gezonder te eten op het werk

31 augustus 2020 Door Redactie

We weten dat gezond eten essentieel is voor ons lichaam. Toch schiet dit er op het werk vaak even bij in. De kantine met broodjes, soepjes en yoghurtjes is toch iets te verleidelijk. Hiernaast vinden veel mensen het een gedoe om een gezonde lunch thuis te maken en mee te nemen naar werk. Zeker op drukke werkdagen heb je geen tijd om te eten en grijp je toch even snel naar een versnapering in de kantine. Wil jij gezonder eten op het werk? Wij geven je graag een aantal tips!

Meal preppen

Ja je ontkomt er niet aan, maar als je een gezonde lunch mee wilt nemen naar werk is het preppen van maaltijden toch best belangrijk. De lunch wordt niet voor niets gezien als de belangrijkste maaltijd van de dag in veel landen. Het geeft je genoeg energie om de rest van de dag vol te houden én geeft het je op werk het vermogen om je werk goed te doen. Bereid daarom de avond voordat je moet werken een lunch voor, of de ochtend zelf als je tijd hebt. Zo kun je een gezonde salade maken, wrapjes of een omelet met groente.

Fruit

Een ander puntje wat veel mensen vergeten te eten op werk, is fruit. Tegenwoordig laten veel bedrijven een fruitmand laten bezorgen, zodat ze het hele team kunnen voorzien van de vitamientjes. Maar als ze dit niet doen op jouw werk, zul je dit toch echt zelf mee moeten nemen. Zorg er daarom voor dat je thuis een fruitschaal hebt staan en per dag minimaal twee stuks fruit eet. Je kunt ook een smoothie meenemen naar werk met fruit en yoghurt, die je als tussendoortje of als lunch kunt eten. Zo vergeet je niet je dagelijkse stuks fruit én kun je de smoothie makkelijk tussen werk door opdrinken.