Hoe haal je meer omzet uit jouw webshop?

30 maart 2020 Door Redactie

Het zijn zware tijden nu het Corona virus in Nederland is. Dit virus houdt ons allemaal in onze greep en de meeste mensen, behalve de vitale beroepen, werken vanuit huis of hebben helemaal geen werk meer. Dit betekent dus ook een zware tijd voor webshops omdat de gemiddelde besteding is afgenomen maar ook het totaal aantal transacties. Doordat we niet naar buiten mogen zijn er zeker wel webshops die hier goed van profiteren. Maar we zien ook een aantal sites die het zwaar hebben. Hoe haal je nu meer omzet uit hetzelfde aantal (of misschien wel minder) bezoekers?

Conversie optimalisatie is het antwoord

We krijgen vaak de vraag “Wat is CRO?” en dat antwoord is eigenlijk heel simpel. CRO staat voor Conversie optimalisatie, je wilt namelijk niet beter gevonden worden in Google maar je wilt jouw conversies (aantal) optimaliseren. Ofwel: met hetzelfde aantal bezoekers meer omzet behalen? Hoe dit werkt gaan we je uitleggen.

Buttons en kleuren

Het toevoegen van buttons, tekst in buttons of de kleuren van buttons kan een gigantisch effect hebben op het aantal conversies van jouw website. Bedenk je maar eens dat je het de bezoeker heel makkelijk wilt maken om wat te bestellen. Voeg dan een ‘voeg direct toe’ knop toe aan je pagina. Hierdoor hoeft de bezoeker het item niet eerst te bekijken maar kan ze direct een item toevoegen aan het winkelwagentje. Daarnaast heb je ook specifieke kleuren die goed werken op bepaalde sites. Zo kan je bijvoorbeeld beter een groene button gebruiken dan een rode knop. Daarnaast kan je, door bepaalde tekst in de button, mensen ook overtuigen om direct een actie uit te voeren.

Ook interessant voor niet webshops?

Jazeker, als dienstverlener wil je natuurlijk ook zoveel als mogelijk conversies behalen. In dat geval is het dan belangrijk om meer contactmomenten te krijgen met bezoekers. Dus ook voor niet webshops is het belangrijk om aan CRO te doen.